Keurmerk
Een webshop keurmerk, als webwinkelier ontkom je er tegenwoordig bijna niet meer aan. Maar voor welke kies je? In de E-commerce wereld bestaan er talloze keurmerken en allemaal prijzen ze zichzelf als een symbool van vertrouwd en veilig online winkelen. Zowel voor u als klant als voor ons als ondernemer is het bijna niet meer mogelijk om te bepalen welk webwinkel keurmerk echt iets betekent en welke niet meer is dan een leuke afbeelding in de webshop.
Webshop keurmerken schieten vooral de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond.
De kosten die je als webshop voor zo'n keurmerk moet betalen eveneens.
Onlangs raakten twee keurmerkinstanties met elkaar in conflict door de agressieve marketingtactiek die een van hen toepaste. Het lijkt er soms op alsof bij deze organisaties het winnen van nieuwe leden een beduidend hogere prioriteit heeft dan het waarborgen van het consumentenvertrouwen.
Criteria webshop keurmerken
In feite kan iedereen een eigen keurmerk beginnen. Er bestaat geen concrete regelgeving over en ook geen controlerende instantie die toeziet op de certificering en bedrijfsvoering van deze keurmerken.
Het belang van een webwinkel keurmerk
De waarde die aan het beschikken over een keurmerk gehecht mag worden zal per type webshop verschillen. Waar kleine of jonge webwinkels met het keurmerk hun betrouwbaarheid naar consumenten zullen willen uitstralen beschouwen de grotere en bekende webwinkels het wellicht meer als een statussymbool.
Onze bewuste keuze om onze webshop niet aan te sluiten bij een Keurmerk instantie
Wij hechten geen waarde aan een Keurmerk als statussymbool. We hebben dus een bewuste keus gemaakt niet te gaan voor een duur webshop Keurmerk maar de kosten die we daarmee uitsparen te gebruiken om onze prijzen betaalbaar en verzendkosten redelijk te houden. U kunt ook zonder Keurmerk rekenen op onze prima producten, goede service en uiteraard houden we ons aan alle regels die de wet stelt aan het online verkopen van producten.